Recept kereső

Élet-étrend

"Ki jól táplál, jól gyógyít!"

Amíg az egészséges emberek szimpátia vagy antipátia alapján döntenek az egyes táplálkozási elvek mellett vagy elllene, a helyzet viszonylag egyszerűbb. Merőben más azonban, ha enyhébb vagy súlyosabb betegséggel küszködők sorsuk jobbrafordulását várják az étrend megreformálásától.
A természetgyógyászat különféle ágaihoz hasonlóan a táplálkozás terén is szerteágazó, gyakran bonyolult, egymást feltételező-elutasító irányzatok jöttek létre az elmúlt évtizedek során. Eltérnek a vélemények kardinális kérdésben, hogy a különböző étrendi iskolák fontosnak tartják-e vagy sem az élelmiszerek ellenőrzött biológiai, ökológiai eredetét.

Mert ugye, Kedves Olvasó, Ön már tudja, hogy a reform-, natúr-, alternatív konyha nem jelent szükségszerűen és automatikusan biotáplálékot?! Márpedig meggyőződésünk, hogy bioélelmiszerek híján meddő vitává értéktelenednek a különféle táplálkozási iskolák egymásra licitáló érvei. Mivel a legtöbb alternatív táplálkozásforma egészséges, nem valószínű, hogy bárkinek szigorú szabályok szerint kellene étkeznie.

Aki sok biológiai gazdálkodásból származó zöldséget, gyümölcsöt, gabonaféléket, tejet, tejterméket fogyaszt, ugyanakkor viszonylag kevés húst és halat eszik, valószínűleg nem jár messze a helyes úttól.

12 szabály a természetes táplálkozáshoz

  1. Fogyasszunk bőséges folyadékot.
  2. Egyszerre csak egy fajta gyümölcsöt fogyasszunk.
  3. Napi kb. 2 liter víz – étkezés előtt. Közben vagy utána fogyasztott folyadék megzavarja az emésztést.
  4. Frissen facsart gyümölcslevet igyunk, gyógyteából csak egy fajtát igyunk.
  5. Használjunk erjedésgátló fűszert: citromfű, menta, kömény, ánizs, borsikafű, tárkony, kapor, lestyán.
  6. Nagyon fontos az alapos rágás.
  7. Ügyeljünk a rendszeres ürítésre.
  8. Nem jól lakni, hanem megelégedni, jobban emésztünk, ha a gyomor csak félig van tele.
  9. Délben gabona, este zöldség domináljon az étlapon.
  10. Minden étkezéskor fogyasszunk friss táplálékot.
  11. Étkezések között várjunk legalább 4-5 órát.
  12. Nyugodt lelki állapotban együnk.

A hivatkozásokra kattintva valódi ételek receptjeit találod:


Receptek




egyéni. egyedi. wahavidrupal