Recept kereső

Meditáció

A meditáció nem egy technika, nem egy módszer, hanem egy állapot. Ezt az állapotot szavakban leírni nagyon nehéz. A meditácó egy tapasztalat, a belső csend és harmónia, a Mindenen Átható Erő tapasztalása. Minden megvan bennünk ami a meditációhoz szükséges. Az önmegvalósulás után ez a természetes állapot, akár egy fa, növekedni kezd bennünk és legkülönbözőbb áldásait tapasztalhatjuk meg.

A meditáció szó latin elnevezés, melynek jelentése gondolkodás, elmélyedés, gyökerei vallási eredetűek. A hívők célja, hogy a meditáció segítségével kapcsolatot teremtsenek Istennel. A vallási meditáció ma is minden kultúrában jelen van. Legismertebb ezek közül a zen-buddhizmus és a hinduizmus (jóga, transzcendens meditáció). Az utóbbi évtizedekben azonban a meditáció a valláson kívüli területeken is egyre nagyobb jelentőségre tett szert. Nem véletlenül, hiszen a meditáció során olyan különleges lelkiállapotba kerülhetünk, amelynek segítségével leküzdhetjük bizonyos nehézségeinket, félelmeinket. A meditációt ma már a pszichoterápiában is alkalmazzák.
Mi történik velünk meditáció során?
Amikor meditálunk csökken a szervezetünk oxigénfelhasználása, lelassul az anyagcserénk, nyugodtabb lesz a légzésünk és kisebb a szív megterhelése, vagyis egész életritmusunk lelassul. Kiegyensúlyozottabbnak érezzük magunkat, csökken a stressz ránk nehezedő hatása, erősebbek, vidámabbak leszünk.

Több tudományos vizsgálat igazolta, hogy a meditáció, mint ellazítási technika, igen hatékony gyógyító módszer. Kimutatták, hogy csökkenti a vérnyomást, enyhíti a szívtáji szorító fájdalmakat, az allergiás tüneteket, az asztmás rohamokat, valamint csillapítja a fejfájást.

  • Gyógyítólag hat egyes testi betegségekre is, mivel hatással van a szervezetben lejátszódó folyamatokra.
  • Akik meditálnak, ritkábban járnak orvoshoz, kevesebb időt töltenek kórházban.
  • Ritkábban tapasztalható náluk szorongás, depresszió és jobb az emlékezőképességük.
  • A meditáció kedvezően hat az állóképességre, a kedélyállapotra és bizonyos esetekben még a környezettel való kapcsolattartást is elősegíti.
  • Azokat a betegségeket, amelyek részben, vagy teljes egészében pszichikai tényezőkre vezethetők vissza, pozitívan befolyásolja a meditáció.

A meditáció után frissnek és erősnek érezzük magunkat. Jobban tudunk aludni, kevésbé kerülünk a stressz hatása alá. Megnyugszunk és könnyebben tudunk koncentrálni a nehéz feladatokra.

Sokunknak már van valami fogalma a meditációról. A múltban sajnos kialakult egy kicsit pontatlan kép róla: az emberek kizárólagos összefüggésbe hozták a keleti vallásokkal, a szigorú koncentrációval, a szellemi hatalmak mozgósításával, és a hétköznapi világtól való elvonulással. Az igazság viszont az, hogy a meditáció nem egyenlő a szigorú koncentrációval, és nem is azért meditálunk, hogy szellemi erőket uraljunk. Hiszen éppen a meditáció az, amely képessé tesz bennünket az élet teljes élvezetére azáltal, hogy segít kibontakoztatni képességeinket.
A meditáció azért is egyszerű, mert valódi természetünkkel és felsőbb tudatosságunkkal teljes összhangban működik. A boldogság elérésének módszere megtanulható. És semmi mást nem kell tenned, csak használatba veszel néhány technikát.

Manapság úgy éljük az életünket, mintha két nehéz bőröndöt cipelnénk magunkkal, és úgy kellene szaladgálnunk. Az egyik bőröndben a múltunk fájdalmai tornyosulnak, a másik, pedig a jövőnkkel, kapcsolatos félelmeinkkel van tele. Elég egyértelmű tehát, hogy ha valaki ilyen terheket cipel, fáradtan kóvályog egész nap, arról nem is beszélve, hogy sokan még az ágyukba is magukkal viszik ezeket a rettenetes súlyokat.

Ahhoz, hogy megszabaduljunk ezektől a terhektől, és legalább egy kis időre megpihenhessünk, le kell raknunk a nehéz koffereket. Ha ez akár csak néhány percre is sikerül, már sokkal könnyebbnek, és frissebbnek fogjuk érezni magunkat. A meditáció pont ebben lesz segítségünkre: egy időre letesszük mindkét bőröndöt, és megpihenhetünk. Amikor pedig újra felvesszük őket, már sokkal könnyebbnek fogjuk érezni. Azért tűnnek könnyebbnek, mert elménk megpihent. És ha egy idő után sikerül azt elérnünk, hogy néhány felesleges dolgot kiszórjunk belőlük, a bőröndök még könnyebbé válnak majd. Minden egyes meditáció után könnyebb és könnyebb lesz a teher, és mi magunk is egyre erősebbé válunk.


A "Béke Szigete" meditáció cukorbetegeknek

Ezt a mditációt cukorbetegeknek ajánlom, akik azt szeretnék, hogy betegségükből állapot legyen.

Helyezkedj el kényelmesen. Csukd be a szemedet. Menj le szintedre tíztől egyig. Lásd magadat Laborodban. Képzeld el, hogy fejed tetején egy fehér fény hatol be.
Hogy még jobban ellazulj, érzékeld, hogy ez a fény gyengéden végigmegy fejeden összegyűjtve az ott levő cukrot, nyakadon, tarkódon, átjárja a szájüregedet. Válladon, mellkasodon, ott a tüdőben lágyan megfordul, majd a májadat, lépedet, gyomrodat, vékony és vastagbeleidet takarítja ki.
Lásd, amint az összegyűjtött cukrot lerakja a hasnyálmirigyben, újra építve a "Langerhans" szigetét és így újratermelődnek a béta sejtek, amik az inzulin hormont segítik elő.
Lásd, hogy a jobban működő "szigetek" beállították vércukorszintedet. Most pedig képzeld el, hogy ez a sziget a "Béke szigete" és Te ott ülsz egy hűvös fa alatt, szép és napos idő van.
Most segítek Neked, hogy még mélyebbre, még ellazultabb állapotba jutni.
Képzeld el ez a sziget az Életvízben van. Egy fuvallat egy csodálatos kis dolgot vet ki a vízből a szigetre. Vedd kezedbe a dolgot, nyisd ki, egy üzenet, olvasd el. Ez a Te Szíved.
Hívd be szigetedre azokat, akiken segíteni szeretnél. Oszd meg velük szíved üzenetét.
Mondd velük:
Egészséges vagyok.
Békés vagyok.
Boldog vagyok.
Gazdag vagyok.
Szeretek és szeretnek.
Hálás vagyok.
Lásd társaid és önmagad Békésnek. Köszönd meg ezt a csodálatos változást és gyere ki szintedről egytől ötig.

Ezt napjában többször, de legalább egyszer lefekvés előtt megcsinálni. Beállítja a cukorszintedet.

egyéni. egyedi. wahavidrupal